نورپردازی نمای ساختمان برای زیبایی ساختمان

نورپردازی ساختمان

فهرست مطالب

نورپردازی نمای ساختمان

امروزه با گسترش شهرنشینی و رشد ساختمان های بلند استفاده از نورپردازی های نمای ساختمانی بسیار زیاد شده است و نورپردازی نمای ساختمانی یکی از قسمت های مهم در معماری هر شهر به حساب می آید که باعث زیبا سازی هر کوچه و خیابان و در نهایت شهر می‌ شود. نورپردازی اصول مختلفی دارد و جز طراحی ساختمان به حساب می آید برای نورپردازی نما باید ایده های خلاقانه برای بناها اتفاق بیفتد.

انواع نورپردازی ها متناسب با نوع ساختمان اندازه ساختمان و اینکه از نوع تجاری و مسکونی است، اتفاق می ‌افتد.

در نورپردازی ساختمان باید تمام نکات استاندارد بر روی آن رعایت شود نورپردازی ساختمان ها یکی از چیز هایی است که باعث می گردد محیط مناسب و باشد اگر از نور های مصنوعی و بد رنگ در نمای ساختمان استفاده شود سبب ایجاد زشتی و ناهنجاری در شهر می شود که در بیشتر مواقع هزینه بسیار زیاد برای فرد به دنبال دارد.

در این مطلب شما را با اصول نورپردازی، نور پردازی نمای ساختمان، نورپردازی و کاربری معماری، اصول نورپردازی نمای ساختمان مسکونی، نورپردازی نمای ساختمان ویلایی و موارد این چنینی آشنا می کنیم برای اطلاعات بیشتر به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم متن زیر را تا انتها بخوانید تا با ویژگی های منحصر به فرد نوپرداز نمای ساختمان آشنا شوید.

نورپردازی متناسب با کاربری تغییر می کند؟

نورپردازی مختلف با کاربری بسیار متفاوت است و برای طراحی آن نیاز به افراد متخصص در زمینه نورپردازی است. برای نور پردازی نمای ساختمان از مهندسین  معماری و عمران می ‌توانید کمک بگیرید برای نورپردازی نمای ساختمان باید به موارد زیر توجه کرد.

  • روشن کردن قاب پنجره ها
  • تاکید بر زیبایی چراغ ها به صورت افقی و عمودی
  • تاکید بر ایده های اصلی نما
  • تاکید بر ستون و روشن کردن ستون از بالا تا پایین
  • تاکید بر ریتم ستون ها روشن کردن طرفین ستون ها
  • تاکید بر ورودی عابر پیاده و سواره
  • تاکید بر خط بام ساختمان ها
  • نشان دادن اندازه کلی ساختمان ها

از نورپردازی های قوی که باعث خیرگی فرد و زدگی چشم می شود بهتر است در ساختمان ها استفاده نشود. از پروژکتور های بزرگ که باعث انعکاس نور در چشم راننده در شب می شود استفاده نشود.

بهتر است از چراغ های کم مصرف استفاده شود اگر از چراغ های پر مصرف استفاده شود خطرات جبران ناپذیری برای فرد به دنبال دارد.

اصول نورپردازی نمای ساختمان مسکونی

اصول نورپردازی نمای ساختمان مسکونی
اصول نورپردازی نمای ساختمان مسکونی

اکثر افراد هنگامی که یک ساختمان می سازند علاقه دارند که در شب ساختمان شان را به همه نشان دهند نورپردازی در فضای مسکونی بسیار با اهمیت است نور پردازی نامناسب پیامد های منفی برای فرد به همراه دارد نور پردازی به صورت خوب تاثیر فراوانی در چشم فرد پیاده و سواره می گذارد. نور پردازی باید متناسب با معماری فضای داخلی ساختمان های مسکونی باشد.

اگر شدت نور بیرونی ساختمان ها افزایش پیدا کند باعث ایجاد نا هنجاری در درون ساختمان ها می شود بنابراین باید نورپردازی مناسب با آشپزخانه تی وی روم اتاق نشیمن اتاق خواب ها نهارخوری پذیرایی پله های داخلی راه پله ها کتابخانه ها باشد و به صورت هماهنگی ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *