نمای ساختمان سنگ

نمای سنگ ساختمان

فهرست مطالب

نمای سنگ ساختمان بهینا نما
نمای سنگ ساختمان

ساختمان و طراحان نمای ساختمان نما های مختلفی را با توجه به آب و هوا و موقعیت جغرافیایی هر منطقه ساخته اند و باعث شده اند که نماهای مختلف ایجاد کنند زمانی که به یک ساختمان که از نوع تجاری یا از نوع مسکونی است. نگاه می کنیم اولین چیزی که در سر فرد می آید نمای ساختمان است. در واقع لباس آن به حساب می‌آید و جذابیت ساختمان را چندین برابر می‌کند در بین انواع ساختمان ها نمای ساختمان سنگی مدل های فراوانی دارد و افراد زیادی با کیفیت بالا به دنبال استفاده از آن هستند قیمت نمای سنگی اگرچه گران است اما افراد زیادی به دنبال استفاده از آن هستند.

سنگ نما

یکی از انواع سنگ نما هایی که امروز استفاده از آن بسیار زیاد است و مصالح مرغوب و با کیفیت در ساخت آن به کار رفته است نمای سنگ می باشد در واقع مقاوم است و خاصیت زیبای زیادی دارد و بدون ترک و شکستگی است نمای ساختمان با توجه به محیط جغرافیایی به حساب می‌آید و معمولاً در شرق غرب شمال جنوب هر کشور مختلف است. این نما مدل های زیادی دارد دربندی مختلف وجود دارد و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

در بین انواع سنگ نما سنگ نما یونانی و رومی ابهت بسیار زیادی پیدا کرده است و باعث زیبایی در ساختمان ها می شوند مانند سنگ نمای یونان و روم در رنگ ‌های روشن سفید کرمی و شیری وجود دارد و همچنین اجرای آن بسیار راحت است. قابلیت برش در اندازه های مختلفی دارد اما بسیار هزینه بر است.

طراحان و افرادی که نمای بیرونی ساختمان را طراحی می‌کنند می کوشند که بهترین نما را در اختیار همه قرار دهند یکی از انواع نما ها، سنگ نمای ساختمان است که دوام و استحکام بالایی دارد و در برابر نور خورشید سرما و گرما باران های اسیدی و … از ساختمان محافظت می کند. سنگ نما ها مدل های زیادی دارد و به دسته های مختلف تقسیم می‌شود از جمله می‌توان به سنگ تراورتن، سنگ مرمریت، سنگ مرمر و سنی کرمی اشاره کرد در ادامه شما را با ویژگی های مهم این سنگ ها آشنا می کنیم.

سنگ نما گرانیت

انواع نما ها و سنگ ‌نمای گرانیتی مدل های مختلفی دارد و افراد زیادی که به زیبایی ساختمان خود اهمیت می دهند از آن استفاده می کنند این سنگ زیرمجموعه سنگ آذرین محسوب می ‌شود که بافت آن بسیار درشت و بزرگ است و همچنین می توان کریستال های آن را با چشم ببینید. این سنگ در رنگ های مختلف وجود دارد سبز قرمز آبی زرد بنفش صورتی آلبالویی نارنجی و غیره.

سنگ گرانیت هیچگونه آلودگی به خود جذب نمی‌کند سختی آن بسیار زیاد است برای نمای داخلی و خارجی ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده می‌شود این سنگ امکان جدا شدن ندارد و دوام فوق العاده بالایی دارد و ممکن است مدت ۱۵ تا ۲۰ سال دوام بیاورد و در ساختمان باقی بماند و همچنین از این سنگ برای راه پله ها پارکینگ و حمام و دستشویی آشپزخانه استفاده می گردد جذب آب بسیار پایینی دارد.

سنگ نما مرمریت

سنگ نمای مرمتی یکی از انواع سنگ نما هایی است که افراد زیادی که میخواهند هزینه‌های زیادی رو صرف زیبای ساختمان کن از آن استفاده می کنند این ۱۰۰ مدل های فراوانی دارد و برای کف و کناره های ساختمان و قرنیز ها استفاده می شود از این سنگ برای نمای بیرونی ساختمان استفاده نمی شود زیرا در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم نیست.

سنگ نمای مرمر

این یکی از بهترین و گرانترین و در عین حال لوکس ترین سنگ ها به حساب می‌آید که از بافت ‌های لایه لایه تشکیل شده است و بهترین گزینه به حساب می‌آید استخدام بسیار بالایی دارد و به دیوار می چسبد. مرمر در رنگ های گرم و طبیعی یافت می‌شود مثل رنگ های کرم شکلاتی طوسی خرمایی و غیره شکلی منحصر به فردی دارد. همچنین شکل ابر و بادی دارد و به راحتی نصب می گردد نصب آن بسیار راحت است و افراد زیادی با توجه به نیاز خود از آن استفاده می‌کنند این سنگ نصب بسیار راحتی دارد و برای نصب آن نیازی به افراد ماهر نیست قیمت آن ارزان است و شما به راحتی می توانید با توجه به مصرف خود از آن استفاده کنید سنگ مرمر نشکن است. در برابر زلزله ساختمان مقاومت می‌کند معمولاً در مناطق کوهستانی از آن استفاده می ‌شود.

سنگ نما تراورتن

سنگ نمای تراورتن زیرمجموعه سنگ های رسوبی به حساب می‌آید که با فت ان نیز لایه لایه است و معمولاً از هفت لایه تشکیل شده از این سنگ یکی از بهترین گزینه ها برای نمای ساختمانی به حساب می آید که مقاومت بسیار زیادی دارد و با استفاده از سیمان نصب می گردد همچنین سنگ تراورتن در رنگ های مختلف وجود دارد که هر کدام از آنها زیبایی منحصر به فردی دارد در برابر ضربه بسیار مقاوم است.

ویژگی‌هایی لازم سنگ نما

نمای سنگ ساختمان در تهران
نمای سنگ ساختمان

ویژگی های لازم سنگ نما بسیار زیاد است از جمله این است که بر اساس موقعیت آب و هوایی انتخاب می‌شود در شرایط باران و برف از ساختمان محافظت می کند همچنین تخلخل کمی دارد و در برابر سایش بسیار مقاوم و بادوام است در مناطقی که مدام طوفان و شن می آید از این سنگ استفاده می‌کنند معمولاً این سنگ ها در برابر بارش آب باران برف بسیار مقاوم هستند و مانع از ورود هر یک از آنها به داخل ساختمان می شود مقاومت و فشار بسیاری را تحمل می‌کند سنگ نما ها به راحتی نصب می گردد اگر چه هزینه آنها گران است و افراد زیادی به دنبال استفاده از آنها هستند.

سنگ تراورتن برای نمای ساختمان

سنگ تراورتن برای نمای ساختمان بسیار مناسب از این سنگ جنس آهکی دارد و تنوع رنگ زیادی دارد از کربنات آهن ساخته شده است و با استفاده از رزین آن را پر کرده‌اند در سطوح مختلف قابل اجرا است این سنگ نما خیس نمی شود. لغزندگی بسیار بالایی دارد و همچنین برای پوشانندگی کف بسیار مناسب است این سنگ برای استفاده از دیواره‌ها کانال های فاضلاب و خیابان ها استفاده می شود نصب آن راحت است.

سنگ انتیک

نمای سنگ ساختمان انتیک
نمای سنگ ساختمان انتیک

سنگ آنتیک به سنگی گفته می ‌شود که از کنار هم قرار گرفتن خرده سنگ های تراورتن به وجود می‌آید و با استفاده از ملات و مواد به هم چسبیده می شود و باعث می شود که شکل زیبایی ایجاد شود این سنگ در زیباسازی نمای بیرونی و داخلی و همچنین اماکن مختلف ویلا و باغ ها استفاده می گردد. مدل های سنگ آنتیک بسیار زیاد است در برابر رطوبت خشک نمی شود و در برابر آتش و … مقاوم هستند.

سنگ آنتیک وزن بسیار کمی دارد و حمل آن بسیار راحت است به دیوارها می چسبد قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد در مقایسه با سایر سنگ ها نرم است. این سنگ در اکثر دکوراسیون داخلی برای زیبای محیط و آینه کاری استفاده می شود. باعث زیباسازی شومینه می گردد و همچنین در صورت آلوده شدن این سنگ‌ها به راحتی با استفاده از مواد شوینده پاک می شود.

از معایب سنگ آنتیک می‌توان به غیرقابل رنگ پذیر بودن آن همچنین به وجود آمدن حشرات در بین آنها اشاره کرد. انتیک کاربردهای زیادی دارد و معمولاً در بین کابینت برای تزئین دیوارهای پشت تلویزیونی فضای زیر شومینه و شومینه نمای زیبای ساختمان آشپزخانه و غیر استفاده می گردد. انواع سنگ آنتیک به دو دسته سنگ های طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شود در نمای سنگ آنتیک قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و سنگ مصنوعی با استفاده از پلاستیک و سنگ ساخته شده است.

نمای جدید

تا الان نمیدانم درباره نمای ساختمان سبک شنیده باشید ولی بهینا نما با سبک جدید نما های ساختمان انقلابی در صنعت نمای ساختمان به وجود آورده است.

شما هایی که به دنبال نمای سنگ برای نمای ساختمان خود میگردید میدانید که برای استفاده از نمای سنگ حتما باید قبل از نما ساختمان را شاسی کشی و لابیتس کاری کنید و نما های سنگ را پبچ و مهره کنید به دیوار که از ریزش سنگ جلوگیری کنید.

نما های سبک بهینا نما که از جنس پلی استایرن با روکش رزین بوده یکی از بهترین نماهای حال حاضر بازار میباشد.

از بین نما های سبک حتما اسم نمایی به نام نمای کامپوزیت را شنیده باشید که در یک مقاله به صورت کامل در موردش توضیح دادیم حتما مطالعه کنید.

برای دیدن نمونه کار های بهینا نما میتوانید به گالری ویدیو بهینا نما و یا به اینستاگرام بهینا نما مراجغه کنیدِ، و برای سفارش هم میتوانید با شماره تماس های ما در برگه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *