نمای ساختمان آجری

نمای ساختمان آجری

فهرست مطالب

نمای ساختمان آجری

نمای آجری
نمای آجری بهینانما

نمای ساختمان امروزه به یکی از اجزای مهم تبدیل شده است و افراد زیادی در تلاش هستند که از نمای ساختمان برای زیبایی و محافظت از ساختمان استفاده کنند.

نمای ساختمان مهمترین آیتم هر یک از بخش های بیرونی ساختمان به حساب می آید که افراد زیادی به دنبال استفاده از آن هستند.

معمولا برای انتخاب نما های ساختمانی به سلیقه هر فرد و مکان ساختمان و محدوده ساختمان نسبت به اب و هوای سازه توجه می کنند و به شرایط متعدد دیگری هم بستگی دارد.

افرادی که به دنبال ساختمان سازی هستند معمولاً به دنبال روشی ارزان و مقرون به صرفه برای نمای ساختمان هستند. یکی از روش هایی که امروزه استفاده می شود و افراد زیادی به دنبال زیبا سازی ساختمان های خود هستند استفاده از نمای آجری هستند نمای آجری یکی از مصالحی است که از دیرباز در ایران استفاده می‌ شد و بسیار محبوب و پرکاربرد است.

در ساخت تمام ساختمان ها از آن استفاده می ‌شود این محصول یکی از محصولات قدیمی به حساب می‌آید و بنابراین تاریخ بسیار ارزشمندی در ساختن ما از خود به جا گذاشته است این نمونه توسط ایرانی ها ساخته شده است و دارای طراحی زیبا هست این محصول مدل های فراوانی دارد و شما مطابق با سلیقه تان می توانید از آن استفاده کنید.

این نما مدل های فراوانی دارد و به راحتی نصب می گردد افراد زیادی فقط از آجر برای نما های خود استفاده می کنند زیرا معتقدند که آجر باعث دوام ساختمان می شود و مانند عایق در برابر صدا و آتش عمل می‌کند در ادامه شما را با انواع سیستم های اجرای آجری و همچنین از اجرای نمای خشک آشنا می کنیم بنابراین برای مطلب بیشتر متن زیر را بخوانید تا با ویژگی ‌های مهم آن آشنا شوید.

انواع سیستم های اجرای نمای آجری

انواع سیستم های اجرای نمای آجری
انواع سیستم های اجرای نمای آجری بهینا نما

نمای اجر جز نماهایی به حساب می آید که طرفداران زیادی دارد و معمولاً در نما های ساختمانی قابل سکونت استفاده می شود. پیشرفت علم و فناوری و تکنولوژی نما ها طرح ‌های مختلف گرفتند و مقاومت بسیار پیدا کرده ‌اند و با روش‌ های مختلفی نصب می گردد.

  •  اجرای آجر نما به وسیله ملات
  •  اجرای آجر نما به وسیله چسب
  •  اجرای آجر نما با روش خشک

اجرای اجر خشک

اجرای آجر نما به وسیله آجر خشکی از راحت ترین روش ها به حساب می آید که هیچ گونه ملات و هیچ گونه چسبی برای نصب آن نیاز نیست و با استفاده از قطعات پیچ و مهره بر روی ساختمان اجرا می گردد. یک عایق بسیار حرارتی است و روی دیوار نصب می گردد با استفاده از چوب آهن فولاد مس منگنه آجرها را به هم نصب می‌کند و باعث می‌ شود که آجرها به روی هم فیکس شود. فاصله بین آجر و آهن بستگی به اندازه در هزینه و اتلاف انرژی دارد.

هر چقدر که این آجر ها به هم نزدیک تر باشند در برابر زلزله بادوام تر هستند همچنین دارای سرعت نصب بسیار بالایی هستند شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بست های مختلف باعث نصب این آجرها می ‌شود مزایای نصب این آجرنما به این روش این است که وزن بسیار پایینی دارد.

ولی در برابر زلزله و سیل بسیار مقاوم است. خسارات کمتری در برابر زلزله به بار می آورد. همچنین آسیب دیدگی کمتری دارد نیاز به تعمیرات کمتری دارد همچنین به کارگر حرفه ای برای چسباندن آن نیاز نیست.

بعد از اینکه ساختمان را تخریب کردید می‌توانید آجر ها را به صورت سالم در بیاورید و آن را برای نمای بعدی استفاده کنید معایب نصب این روش این است که هزینه بالایی دارد در صورتی که خوب نصب نشود باعث زیبا نشدن ساختمان می شود.

اجرای نمای آجر ملاتی

یکی از بهترین و قدیمی ترین روش ها استفاده از آجر به وسیله ماسه و سیمان آست. این آجر نیاز به مهندسی خاصی ندارد و توسط استادان صورت می‌گیرد همچنین باعث یکدست شدن و زیبای آجر ها می گردد.

معایب اصلی آن این است که به بسیار دیر نصب می گردد همچنین این روش یک روش فی‌نفسه به حساب می‌آید که باعث می شود که نمای شما استحکام زیادی داشته باشد. با استفاده از این روش شما می توانید بهتر نما را نصب کنید این ظرفیت خاصی دارد و به راحتی تمیز می شود همچنین می توانید آن را در دیوار های داخلی و نمای بیرونی ساختمان انجام دهید.

شما با استفاده از این نما زیبایی را به ساختمان تان هدیه می ‌دهید و باعث می شود ارزش ساختمان شما چندین برابر شود.

با استفاده از اتصالات فلزی نصب می‌گردد و مانند یک پشتیبان از نما عمل می کند و در برابر باد بسیار مقاوم است به این صورت که در برابر باد و طوفان کنده نمی شود مزایای نصب آن این است که هزینه بسیار پایینی دارد نیاز به محاسبه دقیقی ندارد و به راحتی نصب می گردد پرتی مصالح بسیار زیاد است و اگر به درستی نصب نگردد می توان نمای کثیف ایجاد کند.

اجرای نمای آجر چسبی

همانطور که از نام این آجر نما مشخص است با چسب چسبانده می ‌شود با استفاده از چسب مخصوص این کار اتفاق می افتد و باعث ایجاد خاصیت ارتجاعی آجرها می شود. همچنین باعث می شود که نمای قبلی از بین برود و نمای جدید به وجود بیاید و همچنین نکته دیگری که حائز اهمیت است این است که در برابر بارندگی آب به داخل نفوذ نمی کند و همچنین از به وجود درز آمدن چسب ها جلوگیری می کند.

استفاده از ملات سیمان صورت می‌گیرد و از وجود رطوبت به دیواره های اصلی جلوگیری می شود.

این روش بسیار خوب است و از به وجود آمدن رطوبت جلوگیری می شود همچنین باعث می شود که در فصل سرما یخ نزند و ترک ایجاد نشود. نحوه اجرای این محصول بسیار راحت است و توسط افراد ماهرصورت می گیرد.

نحوه اجرای آجر نسوز نما

زیبایی نمای اجر
زیبایی نمای اجر

آجر نمای نسوز یکی از انواع آجر هایی است که از خاک های چینی که قابل سوختن نیستند تشکیل شده است با استفاده از ملات به وجود می‌آید و در فصول گرم نصب می گردد در فصول سرد نمی توانی این محصول را بر روی ساختمان‌ها چسباند.

اگر در فصل سرد اقدام به نصب آن کنید باعث ایجاد شوره می شود. همچنین مزایای بسیار زیادی دارد تحمل حرارت بسیار بالایی دارد در رنگ های مختلفی ساخته شده است.

جلوی اتلاف وقت و انرژی را می‌گیرد جنسی که دارد باعث می شود که نور خورشید را به خود جذب کند و مانع از عبور آفتاب به داخل ساختمان شود همچنین علت جذب و بسیار بالایی دارد نیاز به رنگ کردن ندارد و با استفاده از چندین روش نصب می گردد قطعات آجر به راحتی چسبانده می شود با استفاده از چسب مخصوص ملات ماسه سیمان انواع پیچ و قطعات فلزی نصب می گردد بنابراین نصب آن بسته به اندازه بودجه فرد دارد.

هزینه اجرای نما با آجر

هزینه اجرای آجر نما بسیار مختلف است و با توجه به متراژ و متریالی که در آن به کار رفته شده است هزینه آن مشخص می‌شود همچنین دستمزد اجرا کننده بسیار مختلف است هر چقدر اندازه ساختمان بزرگ تر و بلندتر باشد که قطعاً هزینه آن گرانتر می‌شود در حال حاضر اجرای آجر از نما متری N تومان تا متری N هزار تومان است ولی قیمت مشخصی ندارد همچنین هزینه برآورد شده برای اجرای مصالح آجری متری N تومان است.

بنابراین شما بهتر است قبل از این که نوع آجر و نما را انتخاب کنید تمام هزینه ها را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه تان انتخاب کنید.

نحوه بندکشی نمای آجری

نحوه بندکشی نمای آجری
نحوه بندکشی نمای آجری

عوامل مختلف باعث زیبا شدن آجر می‌شود از جمله بندکشی که با استفاده از رنگ های تیره و روشن انجام می‌گیرد همچنین برای زیباسازی هندسه ساختمان صورت می‌گیرد و بندکشی است و آخرین مرحله آجر نما است که دقت و کیفیت بسیار زیادی دارد.

همچنین با استفاده از سیمان صورت می‌گیرد و بسیار حائز اهمیت است به صورت پودری امکان‌ پذیر است و قابلیت اجرا دارد. همچنین با شرایط اقلیمی صورت می‌گیرد این عمل معمولا ۴ تا ۵ بار در هفته به مدت N میلیون انجام می‌گیرد.

بنابراین بندکشی به گونه ای که رطوبت را خارج می کند مدت زمان اجرای آجر بسیار مختلف است یکی از ابعاد ۱۰۰ در مدت زمان اثر زیادی دارد ارتفاع ساختمان شرایط آب و هوایی تعداد کار و استادان کار هرچقدر استادکار ماهر تر باشد قطعاً مدت زمان کمتری زمان می برد.

نکات مهم قبل از اجرای نما اجر

اگر می خواهید از آجر استفاده کنید بهتر از قبل از آن دقت کنید و تمام هزینه ‌ها و دور ریزها را در نظر بگیرید همچنین باید فشاری که به ساختمان تان ممکن است وارد بشود را در نظر بگیرید که اندازه آنها بسیار مختلف و سطوح مختلفی را به خود جذب می کند مقاومت بالایی در برابر یخبندان دارد.

بنابراین قبل از اینکه از این محصول استفاده کنید بهتر است با یک فرد ماهر مشورت کنید و ایشان متناسب با بودجه شما و همچنین نوع آب و هوا به شما می‌گویند که از چه نمایی برای ساختمان تان استفاده کنید. اجرنما یکی از اجر های رایج با خصوصیات منحصر به فرد است.

در مدل های مختلفی وجود دارد که مواد خیلی عالی هستند و در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید بسیار مقاوم هستند.

شرکت بهینا نما

شرکت بهینانما با سالها تجربه در زمینه تولید نمای سبک و فوق سبک برای نمای داخل و نمای بیرونی ساختمان میتوان به عنوان یکی از بهترین سازنده و بهترین کار آفرین از مهندس ماکان مهرابیان مدیر عامل شرکت بهینا نما یاد کرد که با تحربه در زمینه ساختمان باعث شده است که امروزه این سبک جدید نما در کشور ما ایران عرضه شود و کیفیت تولیدی ان در ایران به مراتب خیلی بهتر از نمونه های اروپایی و نمونه های اسیای شرقی میباشد که این عمر باعث صادرات شرکت بهینانما شده است.

برای دیدن نمونه کار های بهینا نما میتوانید از قسمت نمونه کار های نمای ساختمان بهینا نما و یا از طریق اینستاگرام بهینا نما اقدام کنید که لینکش در پایین مقاله وجود دارد.

شاید برایتان مطالبی همچون:

این مطالب عنوان شده میتواند برای شما جذاب باشد و کلیک بر روی این مطالب میتوانید به انها دسترسی داشته باشید.

———————————————————–

راه های ارتباطی با شرکت بهینا نما

پیج اینستاگرام شرکت بهینا نما

کانال آپارات شرکت بهینا نما

کانال نماشا شرکت بهینا نما

———————————————————–

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *