شست و شوی نما

شستشوی نمای ساختمان

فهرست مطالب

شست و شوی نمای ساختمان

به دلیل این که امروزه استفاده از ساختمان های بلند زیاد شده است و زندگی در شهر های صنعتی بسیار رونق گرفته است و به دلیل آلودگی هوا و ذرات آلوده که در هوا وجود دارد آسیب های زیادی برای انسان به وجود آمده است که زندگی او و اطرافیان را با مشکل روبرو کرده است. عناصر مختلف در آلاینده های صنعتی و شیمیایی وجود دارد که باعث می شود نمای ساختمان ها دچار زشتی و نازیبایی شود.

امروزه به دلیل اینکه اکثر ساختمان های مسکونی تجاری بسیار بلند هستند و به دلیل این که در معرض آلودگی هوا قرار گرفته ‌اند سبب شده است که نمای آنها بسیار زشت شود و فضایی زشت و نا بهنجار را به وجود آورده است و اگر به این نما ها رسیدگی نشود و آن ها تمیز نشود باعث زشتی شهر و ساختمان و محله می شود.

آلودگی نمای ساختمان ها می تواند انواع نما های کامپوزیتی نماهای سنگی آجری ماسه ای و شیشه ای را تحت تاثیر قرار دهد و اگر نسبت به تمیزی آن اقدام نکنید در نهایت منجر به فرسایش ساختمان و نما می شود و می تواند هزینه های گزافی برای شما به همراه داشته باشد. شست و شوی نمای ساختمان یکی از روش‌ های جدیدی است که امروزه توانسته است جای زیادی را به خود بگیرد استفاده از روش های سنتی دیگر استفاده نمی شود ولی با به کارگیری شیوه های نوین و به وجود آمدن ماشین آلات زیادی در این زمینه به شست و شوی نمای ساختمان کمک ویژه ای کرده است.

در ادامه می خواهیم شما را با انواع شست و شوی نمای ساختمان آشنا کنیم برای اطلاعات بیشتر متن زیر را تا انتها بخوانید تا با ویژگی های انواع شستشوی نمای ساختمان آشنا شوید.

انواع نماشویی

شستشوی انواع نما
شستشوی انواع نما

انواع نماشویی ساختمان ها امروز با روش ‌های مدرن صورت می‌گیرد با استفاده از داربست به کارگیری طناب و با استفاده از کمربند های محافظ استفاده می‌گردد این نما حساسیت و تجربه لازم نیاز دارد و عملیات نماشویی را راحت تر کرده است و معمولا باید توسط افراد متخصص صورت بگیرد.

استفاده از داربست هایی برای شستن نما های سنگی شیشه ای و کامپوزیتی بسیار کارایی دارد و این شست و شو به این صورت است که با استفاده از کمربندی که به کمر و مچ پای فرد بسته می شود به داربست متصل می گردد و از سقوط و خطرهای احتمال کم می‌کند.

داربست امنیت بسیار بالایی به همراه دارد و باعث حفظ تعادل فرد می شود روش های شست و شوی نما با استفاده از آب انجام می گیرد جرم و کثیفی آنچنانی در نما ها وجود ندارد و با استفاده از آب خالی به تنهایی نما ها تمیز می گردد. ترکیب آب و سیلیس یکی دیگر از موارد شست و شوی است که تمیزی را به همراه دارد و لکه ها و جرم ها را از بین می برد.

آهک های فراوان ناشی از باران اسیدی بر روی نمای ساختمان وجود دارد از اسید شویی استفاده می کند همانطور که از نامش مشخص است با استفاده از وسایل و مواد شوینده که مخصوص از بین بردن لکه ها و چربی ها است اتفاق می افتد.

شیشه نمای ساختمان با واترجت صنعتی با استفاده از فشار بالا توسط موتوری که بر کوله فرد است اتفاق می‌افتد باعث می شود که هرگونه آلودگی آلاینده چربی که بر روی نما چسبیده است با استفاده از این دستگاه از بین برود این دستگاه بسیار سنگین است و فرد هنگام استفاده از آن ممکن است دچار کمر درد و گردن درد شود.

واترجت ها برای آب های گرم و آب های سرد استفاده می شود در ساختمان هایی که بسیار آلوده هستند از واترجت آب های گرم استفاده می شود زیرا آب های گرم در از بین بردن چربی ها نقش بسیار فراوانی دارد یکی از راه های شست و شوی نمای ساختمان ها استفاده از نما شیشه ای و کامپوزیتی می باشد.

ابر و تی از ابزار های مهم در شستشو نما ها به حساب می آید و فرد با آویزان شدن از پنجره نما را در دو مرحله می شوید ابتدا کف را بر روی نما می زنند و قبل از این که خشک شود با استفاده از آب بر روی آن می ریزد و کف ها از بین می رود.

هزینه ها و قیمت شستشوی نمای ساختمان

هزینه ها و قیمت شستشوی نمای ساختمان بستگی به تعرفه آن سال دارد هر چقدر میزان ساختمان بزرگ تر و بلند تر باشد و هر چقدر نمای ساختمان کثیف تر و آلوده تر و چرب تر باشد قطعا هزینه و قیمت آن گرانتر می شود اگر شست و شو با استفاده از داربست انجام گیرد که قطعا عملیات نماشویی گران تر تمام می شود.

اگر نما از جنس شیشه یا سنگ باشد هزینه ی آن گران تر می شود زیرا برای شستشوی نما شیشه ای باید و دقت کند که شیشه ها هیچگونه لکه نداشته باشند البته قبل از نماشویی با شرکت قرارداد می بندند قیمت شستشو نما تاثیر زیادی دارد اگر در حین شستشو شما بخواهید که شیشه ی آن ها را ترمیم کنید هزینه آن چندین برابر می شود ولی اگر ترمیم اتفاق نیفتد باعث ایجاد هزینه های بیشتر می گردد.

پرداخت هزینه شستشو به صورت مختلف متداول ترین روشی است که برای پرداخت هزینه های شستشو نما وجود دارد این است که ابتدا یک سوم مبلغ توافقی را به فرد می دهند. سپس مابقی را در بعد از اتمام کار می دهند در برخی از افراد آن را به صورت قسطی پرداخت می شود.

شیشه نما و سطوح ساختمان با واترجت

شستشو نما و سطوح واترجت یکی از بهترین روش هایی است که امروزه در ساختمان هایی که در معرض بارندگی باد و طوفان و آلودگی های هوایی و آلودگی اسید قرار دارد استفاده می شود این شست و شو با استفاده از واترجت هزینه کمی دارد اما خطرات ناشی از آن برای فردی که این کار را انجام می دهد بسیار زیاد است. دستگاه‌ های مختلفی برای کارواش نما و شستشوی نما وجود دارد.

  •  واترجت آب سرد
  •  واترجت آب گرم
  • واترجت برقی
  •  واترجت با موتور بنزینی
  •  واترجت ثابت مرکزی

شستن نما ها بدون استفاده از داربست با استفاده از طناب های بلند و محکمی که به آن وصل می شود اتفاق می ‌افتد. در این شست و شو فرد آب پاش فشار قوی را در کوله خود می بندد و تمام نما های آلوده را تمیز می کند هر کدام از دستگاه های واترجت ۳۰۰ تا ۴۰۰ بار امکان نازل کردن و خارج کردن آب را دارد. این دستگاه برای برج های بسیار بلند نما های سنگی نما های آجری نما های سیمانی نما های سیلیسی نمای دیوار شستن کف استفاده می گردد.

شستشو نما به چه دلیل انجام می گیرد؟

شست و شو به دلایل مختلفی انجام می گیرد اول از همه پاک کردن هرگونه آلودگی مثل گرد و غباری که بر روی نمای ساختمان می نشیند را از بین می برد. زیبا بودن نمای ساختمان زیبایی را در شهر را بالا می برد در بسیاری از ساختمان ها پروژه های عمرانی استفاده می شود.

کار شست و شوی نما با استفاده از نوع نمای ساختمان انجام می‌گیرد و در ساختمان هایی که حداکثر چهار طبقه هستند شستشوی نما به صورت سنتی و با استفاده از محلول های شست و شو انجام می‌گیرد اما برای نما های چند طبقه از داربست و واترجت استفاده می کند.

به عنوان مثال نمای شیشه‌ای و کامپوزیتی به نحوه شستشوی آنها به صورت واترجت مواد جرم گیر و ابر و تی صورت می گیرد و شستشوی آن ها دو بار در سال از نمای سنگی با استفاده از واترجت صورت می‌گیرد و برای شستشوی نمای سنگی فقط به یک بار در ثانیه است نمای آجری که با استفاده از واترجت نیاز است.

خدمات بهینا نما

شست شوی نمای ساختمان
شست شوی نمای ساختمان

بهینا نما خدمات شستشو نما انجام نمیدهد و ایم محتوا در دو جهت انجام شده است.

  1. آشنایی شما با روند شستشوی نمای ساختمان.
  2. معرفی نمای سبک ساختمان که نیاز به شستشو ندارد.

بهنا نما یکی از بهترین تولید کننده نمای پیش ساخته ساختمان در ایران و صادرات به خاورمیانه یکی از بهترین تولید کننده هایی میباشد که در ایران وجود دارد و نمای ساختمان از جنس پلی استایرن میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *