آب بندی نمای ساختمان

آب بندی نمای ساختمان

فهرست مطالب

آب بندی نما

کاربرد آب بندی نما ها جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب باران به درون ساختمان ها و جلوگیری از هدر رفتن انرژی هست بیشتر ساختمان های نوساز آب بندی می‌شوند.

اما در آب بندی ها باید یک سری نکات رعایت شود و محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید ساختمان های قدیمی تان را به روشی بسیار ایمن و نوین آب بندی کنید و کیفیت آن را بالا ببرید همچنین شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر این محصولات را مطالعه کنید تا نظر کارشناسان را در رابطه با آب بندی نما ها در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.

عدم آب بندی نمای ساختمان چه عواقبی را به همراه می آورد؟

همان طور که قبلا گفتیم از مهم ترین دلیل آب بندی نمای ساختمان می توان به عدم نفوذ رطوبت به درون ساختمان ها اشاره کرد.

شرایط محیطی در این مسئله بسیار حائز اهمیت می باشد علاوه بر شهرهای شمال کشور استان های جنوبی مثل خوزستان را در فصول گرم سال نیازمند آب و هوای مرطوب هستند.

اما به دلیل رطوبت هایی که در آنها به وجود می‌آید نیاز به آب بندی دارد اگر در این اقلیم ساختمانها آب بندی نشده باشند با نفوذ رطوبت به درون ساختمان ها مساله دچار تخریب و خوردگی می شوند.

پیشگیری از شل شدن سنگ ها

زمانی که آب بندی نمای ساختمان انجام می شود از شل شدگی و در نهایت افتادگی سنگ ها جلوگیری می کند.

زیرا بارش برف و باران باعث می‌شود تا رطوبت پوست سنگ ها نفوذ پیدا کند و به مرور زمان باعث کم شدن مقاومت مردم می گردد این مسئله به شدت برای ساکنین می‌تواند خطرآفرین باشد زیرا سقوط سنگ نما را به همراه دارد و باعث بروز خسارات جانی و مالی فراوان فراوانی شود.

در طی سال‌های اخیر این مسئله بسیار دیده شده است به صورت مثال می‌توان سنگ هایی مثل گرانیت که به طور ذاتی دارای چسبندگی بسیار پایین هستند و به خوبی به ملات می چسبند دارای بیشترین خطر هستند برای اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع سنگهای نما اطلاعات کسب کنید.

صرفه جویی در مصرف انرژی

صرفه جویی در انرژی ساختمان
صرفه جویی در انرژی ساختمان

نمای ساختمان باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد در فصول سرد سال دمای درون ساختمان ۱۰ درجه گرمتر و در فصل گرما و دما ۵ درجه معمولاً کمتر می‌شود به همین دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از به هدر رفتن انرژی یکی دیگر از ویژگی‌های آفرینی کردند نمای ساختمان به حساب می‌آید معمولاً کارشناسان و مجریان با تجربه در این زمینه افراد را راهنمایی می کنند و توصیه های مهم به آنها میکند(نمای عایق).

پیشگیری از شوره زدن نما

شروع شدن نما  مشکلات بسیار رایج است اما این مشکل به وسیله آب بندی کردن به راحتی حل خواهد شد برخی از آنها به دلیل سنگ ها و مصالحی که در ساختمان ها استفاده می شود باعث شوره زدن می شود که به مرور زمان باعث تخریب تدریجی ساختمان ها هم می گردد.

عدم آلودگی نما

با آب بندی کردن نمای ساختمان تمام شکاف ها و درزها پر می شود همانطور که بارها دید بسیاری از نماهای ساختمان دچار آلودگی می گردند و این آلودگی امکان دارد از طریق درز ها و شکاف وجود دارد از آب بندی نمای ساختمان می تواند از آلودگی شکافها و درزها جلوگیری کند و باعث شود که ظاهر ساختمان مدت زمان طولانی تری تمیز بماند.

نحوه آب بندی در نماهای مختلف ساختمان

نما هایی که با  ورق های فلزی ساخته شده اند که محبوبیت بسیار زیادی در میان افراد پیدا کرده است از ویژگی های این ماده می توان به مقرون به صرفه بودن آن ها و سرعت اجرای بالای آنها اشاره کرد.

در چند سال گذشته آب بندی در نمای ساختمان کامپوزیت به وسیله لاستیک های مخصوص انجام شود که درزهای آنها کاملاً بسته می شود اما امروز از چسب پلی اورتان استفاده می کنند بدین منظور که با استفاده از لاستیک های قدیمی از درزگیری استفاده می کند و تمام درس ها و موشکافانه به وسیله چسب پلی اورتان می پوشاند در زمان که از چسب استفاده می کنند باید مراقب باشید که چسب روی نریزد زیرا کندن و پاکسازی آنها بسیار دشوار است.

نمای شیشه‌ای

نمای شیشه ای
نمای شیشه ای

نمای شیشه ای از جذاب ترین و مدرن ترین نمای ساختمان ها به حساب می آید که باید در آب بندی نما به شدت دقت و حوصله کافی را به خرج بدهید.

زمانی که در حال پر کردن درز و شکاف های نمای شیشه می باشید باید ابتدا چسب کاغذ را در کنار در ببندید تا اگر چسب روی شیشه برخورد کنند یا جداسازی چسب کم تر اتفاق بیفتد از بروز مشکل جلوگیری به عمل آید زیرا امکان دارد با کردن شیشه به صورت مستقیم باعث خط و خش بر روی آنها شود که زمان ساختمان را به شدت زیبایی ساختمان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و بر روی آن تأثیر منفی بگذارد.

نمای سیمانی آجری و سنگی

طریقه آب بندی نمای سنگ آجری و سیمانی به صورت این است که باید اطلاعات هایی که بر روی آنها هستند را بررسی کنید تا بتوانید آنها را به خوبی تامین نماید آوندی نما ها در سنگ های سیمانی در نمای سیمانی آجری و سنگی اگر به خوبی انجام نشود بهتر از ترمیم و ستون نما نباید به وسیله ماده پلی اورتان مسیری کن انجام بگیرد زیرا به عنوان آسیب جدی می رساند بعد از ترمیم و برطرف کردن ترک می توانیم عملیات آب بندی را شروع کنید.

چگونه نما ها را آب بندی می کنند؟

آب بندی نمای ساختمان
آب بندی نمای ساختمان

برای کاری که می خواهید در رابطه با آب بندی نما انجام بدهیم باید از یک مشاور با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید محصول موردنظر و مناسب با نمای مربوطه را انتخاب کنید تا بندی نمای ساختمان بسیار متغیر است و بستگی به جنس نماهای ساختمان را در برخی از مواقع از چسب استفاده می کنند و در برخی از مواقع چند جسم را با هم مخلوط می کند که یک آب بندی ضد آب بسیار قوی به وجود می آید.

درز ها چگونه روی سنگ نمایان میشود

سنگ کاری و ساختن نمای ساختمان کار کردن نما بندکشی میشود و سنگ ها بر روی آنها انجام اجرا می شود بعد از مدتی از بین میرود و خالی می شوند اب  بندهای سنگ های ساختمان باعث می‌گردد تا آب از طریق همین بند ها به داخل سنگ نفوذ پیدا کند و هم سنگ را لغو و هم از طریق دیوار به جعبه داخل ساختمان نفوذ پیدا کند که جز خسارات هیچ چیز دیگری به همراه ندارد اگر بندهای نمای ساختمان میشود آب به داخل ساختمان نفوذ پیدا می‌کند و مشکلاتی را به وجود می آورد.

آب بندی نمای ساختمان به صورت کلی به جهت کم کردن نفوذ آب به داخل نما افزایش دوام نمای ساختمان پست تمیزی و صرفه جویی در مصرف انرژی انجام می شود در مواردی که نفوذ رطوبت به درون اعضای سازهای با کم شدن مقاومت و تحقیر محصول اتفاق بیفتد تا بندی نما ها می تواند راهکار ایمن برای ساختمان به حساب یکی از روش‌های متعددی برای آبگریز کردن نمای ساختمانی وجود دارد.

که می‌توان از آنها به تناسب شرایط اقلیمی و متریال استفاده نمود در ساختمانهای نوساز یا قدیمی توان از آنها استفاده کرد در این مطلب در مورد مضرات و مزایای آب بندی موضوعات را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم امید است که از آنها استفاده ی کافی و کامل را داشته باشید.

آب بندی نمای ساختمان چیست و چه مزایایی دارد؟

آب بندی نمای ساختمان

اقدامی باشد که با هدف جلوگیری از نفوذ رطوبت به درون درز ها و درون ساختمان ها اتفاق می‌افتد و در واقع مصالح نمای ساختمان در در مقایسه و در مقابل آب بسیار حساس نهایی به هر دلیل ممکن است آب به درون آنها نفوذ پیدا کند و آنها را با مشکل روبرو می‌کند آب بندی نماها در این مواقع در پیدا می‌کند و از کل سازه در برابر نشت آب محافظت به عمل می‌آورد در واقع آب بندی نمایش از معیارهای مهم کیفیت ساختمان ها می باشد و انجام آن در برخی قیمت‌ها در روز ضروری است.

مزایای آب بندی نما شامل جلوگیری از اتلاف انرژی پیشگیری از خسارت سازه های ناشی از رطوبت تمیزی و زیبایی ظاهری ساختمان پیشگیری از شروع شدن جلوگیری از شل شدن و سقوط سنگ نما ها است.

در نمای ساختمان از متریال متنوع ماسک کامپوزیت سنگ شیشه جلو استفاده می کند که هر کدام روش آب بندی خاص خود را دارند استفاده از آبگریز کننده ها بر پایه آب می تواند در کلیه سطوح ساختمانی که قابلیت جذب در مورد استفاده قرار بگیرد.

نمای چوبی خام مثل بتن کاهگل آجر سنگ سیمان از مسئله می باشد که با استفاده از این محصول می توانید به آنها را به درون نفوذ آب به درون آنها کم کرد مقاومت در برابر پرتوهای فرآورش مقاومت ممانعت از ایجاد جرم و رسوب پایداری در مقابل شوینده های اسیدی و بازی جلوگیری از ایجاد شوره و خاصیت براق کنندگی از دیگر مزایای محلولهای آبگریز کننده هستند که بر پایه آب نمی باشد.

استفاده از آبکاری آبگریز کننده بر پایه حلال

یکی از موثرترین روش های آب بندی نمای ساختمان استفاده از آبگریز کننده ها هستند.

از بهترین محصولات موجود در بازار است که برای آب بندی استفاده می شود این محصولات برای سنگ ها قابل استفاده می باشد برای آب بندی سطوح چوبی آجری و سنگی و بسیار کاربرد دارد.

آبگریز کننده ها با کاهش وی روی چسبندگی بینا و مصالح نما و مانع جذب رطوبت می گردد و ایجاد خواسته‌های خود تمیز شوندگی در سطوح را در جلوگیری از رنگ پریدگی و افزایش دوام مساله از مزایای دیگر این محصولات است.

برای استفاده از این محصول ابتدا باید ستون را از هرگونه آلودگی پاک کنید با یک اسپری و دوم قران به صورت خیس روی آن بکشید و کاملاً از آن اطمینان داشته باشید.

روش اجرای رزین کاری نما

طناب کاری انجام میدهند که نیاز به داربست نیست معمولا اجرای رزین نمای ساختمان با استفاده از قلمو انجام می گیرد چرا که استفاده ناصحیح و زدن جلا دهنده با غلطک اشتباه است یا غلطک  درز آجرها را پر نمیکند.

آماده کردن زیر کار و برای اجرای رزین در نما بسیار حائز اهمیت است باید به خاطر داشته باشید  که کلیه مصالح مصرفی در نمازها باید با استفاده از اشعه یو وی و عوامل جوی سازگار باشد تا ماندگاری بیشتری پیدا کند.

کاربرد رزین نمای ساختمان

ضدآب کردن نما  باید از اشیا تزئینی و سنگ مرمر مثل سنگ گرانیت بتن آجر کاشی و دیگر مصالح ساختمانی متخلف صدا کردن نمای ساختمان ساختمانهای صنعتی و برای حفظ آثار تاریخی معماری توصیه می شود به خصوص با نفوذ به عمق لایه های مواد معدنی متخلخل باعث افزایش استحکام می گردد.

این ماده نسبت به فشارهای مکانیکی آب و هوا نسبت به آب و روغن مقاومت طول عمر بسیار بالایی را فراهم می کند با کشیدن چند لایه بر روی کار خود به خود یک پوشش محافظتی و تزئینی مقاوم در برابر آب و هوا با اثر و شکل سنگ مرطوب به وجود می‌آید که برای سنگ های تزیینی آجر دیگر سطوح مواد معدنی استفاده می گردد.

منبع: بهینا نما تولید کننده نمای ساختمان

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *