نمای شیشه ای ساختمان

نمای شیشه ای ساختماننمای شیشه ای ساختمان

فهرست مطالب

نمای شیشه ای بهینا نما
نمای شیشه ای

نمای شیشه ای ساختمان به گونه ‌ای از پوشش می گویند که حداقل در آن ۶۰ تا ۷۰ درصد ساختمان از شیشه تشکیل شده باشد در این حالت نمای شیشه‌ ای به حساب می ‌آید در این مطلب می خواهیم شما را با انواع نمای شیشه ‌ای که در ساختمان به کار می رود و باعث ایجاد فضای مدرن می شود آشنا کنیم. بنابراین متن را بخوانید تا با ویژگی های نمای شیشه ای و کاربرد های آن آشنا شوید.

نمای شیشه ای چیست؟

نمای شیشه ای ساختمان
نمای شیشه ای ساختمان

نمای شیشه ای امروزه به یکی از زیباترین نما های ساختمانی برای ساختمان های مدرن به حساب می اید که در بنا ها و ساختمان ها از نمای شیشه استفاده میگردد. کارایی زیاد آن سبب شده است که امروزه به یکی از پر استفاده ترین نما ها تبدیل شود. نمای شیشه ‌ای یکی از عایق‌ های کنترل کننده در بسیاری از نما ها و ساختمان ها است  و معمولا در بنا ها و ساختمان های اداری و تجاری استفاده می شود.

این نما بسیار کم در نما های مسکونی استفاده می ‌شود و معمولا در نما های مسکونی از نمای کامپوزیت استفاده می شود. زیبایی محیط را چندین برابر می کند تلفیق و ترکیب شیشه و آلومینیوم ویژگی منحصر به فردی به همراه دارد و باعث می شود که حداکثر نور و روشنایی را به ساختمان منتقل کند.

از دیگر ویژگی های استفاده از نمای شیشه ‌ای این است که ساختمان و بنا ایمنی بسیار بالا تری کسب می کند. تنوع رنگ شیشه ها باعث می شود که زیبایی بنا و ساختمان چندین برابر شود و باعث می شود که نور خورشید به صورت مستقیم به داخل ساختمان وارد نشود.

امروزه از نما های شیشه ‌ای به صورت براق و مات استفاده می گردد. در طبقات پایین تر معمولا از شیشه های مات استفاده می شود به دلیل اینکه فضای داخل ساختمان مشخص نباشد. اما در فضا های بالا تر ساختمان و طبقات بالایی که از چشم بیننده دور است از شیشه های براق استفاده می گردد.

امروزه استفاده از انواع شیشه های رفلکس رنگی بسیار زیاد شده است و در برج‌ های مرتفع و ساختمان های تجاری از شیشه های رنگی انتی رفلکس استفاده می گردد. علاوه بر اینکه از پوست فرد محافظت به عمل می آورد باعث چندین برابر شدن زیبایی ساختمان می گردد.

انواع نمای شیشه ای

انواع نمای شیشه ای
انواع نمای شیشه ای

نمای شیشه انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن ها با توجه به کاربرد و مزایای که دارند در جای خاص استفاده می شوند. در ادامه شما را با مهم ترین انواع نمای شیشه ‌ای آشنا می کنیم برای اطلاعات بیشتر مقاله نمای شیشه ای ساختمان را تا انتها بخوانید.

نمایش شیشه ای فریم لس

نمایش شیشه ای فریم لس
نمایش شیشه ای فریم لس

فریم لس نمایی است که به صورت سطحی با استفاده از پروفیل های فلزی ترکیب می شود و در داخل شیشه ها قرار گرفته است این نما از لاستیک های مخفی ساخته شده است که به آب بندی و هوا بندی می ‌پردازد و همین امر باعث شده است که شیشه ها به راحتی بر روی آن ها نصب گردد و در رنگ های متعدد فراوانی وجود دارند و باعث ایجاد فضای کار و زیبایی ساختمان ها می شود.

این نما با فاصله کمی در کنار هم قرار می گیرند و به وسیله چسب سیلیکونی آب بندی می گردد. طراحی نمای شیشه ای فریم لس بسیار زیبا است و معمولا تمام شیشه هایی که در آن به کار می رود یکپارچه هستند.

کاربرد نمای شیشه ای فریم لس

نمای شیشه ای فریم لس معمولا برای ویلا ها استفاده می شود زیرا این نما امکان باز و بسته شدن شیشه و نصب راحتی دارد همین امر سبب شده است که هنگام تعویض آن ها با مشکل مواجه نشوید.

همچنین در برابر زلزله بسیار مقاوم است در شهر هایی که زلزله خیز است از شیشه های فریم لس استفاده می شود.

نمای کرتین وال

یکی از نما هایی است که به صورت لاستیک های آب بندی می شود و ضخامت های مختلفی دارد و معمولا ضخامت نمای کرتین وال از ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر است از ویژگی هایی که این نما دارد قابلیت ضد باد آن است.

در برابر باد بسیار مقاوم است و به صورت سه یا چهار جداره استفاده می گردد. از مزایای دیگر این شیشه این است که محدودیت رنگ ندارد و عایق حرارتی است.

کاربرد نمای کرتین وال

نمای کرتین وال یکی از نما های بسیار مدرن است که در دهه اخیر از آن استفاده می شود بر روی براکت های مخصوص به سازه ساختمان وصل می گردد معمولا در شهر هایی که در کنار دریا قرار دارند و هوای آن باد و طوفانی هستند استفاده می شود.

نمای شیشه ‌ای استایل اسپایدر

اسپایدر نوعی از شیشه های لمینت شده به حساب می‌آید که از چند لایه شیشه سکوریت ساخته شده است بسیار استاندارد است نحوه نصب این نما باعث شده است که شیشه ها با استفاده از وسیله ای مانند چنگک به نزدیک به هم قرار بگیرند.

همچنین زیبایی خاصی را نشان می دهد و در طراحی خانه های ویلایی استفاده می شود ستون هایی که در بین شیشه ها قرار می گیرند از جنس شیشه هستند در اندازه های بزرگ وجود دارد و رنگ های متنوعی که دارد آن را از سایر شیشه ها جدا ساخته است.

کاربرد نمای شیشه اسپایدر

شیشه اسپایدر و کاربرد زیاد آن باعث شده است که افراد زیادی از آن استفاده کنند از این نما معمولا برای طراحی فضا های تجاری و ویلا ها استفاده می گردد.

همچنین معمولا در اطراف استخر ها از این محصول استفاده می کنند برای فروشگاه های بزرگ نیز از شیشه اسپایدر استفاده می شود خاصیت انعطاف پذیری بالای این شیشه ها باعث شده است که دوام بالایی داشته باشد و ظاهر زیبا به خود جذب کند.

نمای شیشه بالکن

نمایش شیشه بالکن از چند پنل شیشه ساخته شده است که به صورت ریلی باز و بسته می شود این نما از نوع شیشه های مقاوم ساخته شده است و بستگی به شرایط آب و هوایی و شرایط جوی می‌تواند کیفیتش را حفظ کند، همچنین این نما از شیشه سکوریتی ساخته شده است. این نما در حالت فریم دار و بدون فریم قابل استفاده است و مناسب برای بالکن ها است. بالکن های شرکت های تجاری فروشگاه های بزرگ معمولا از جنس نمای شیشه ای بالکن است.

کارایی شیشه بالکن

شیشه بالکن در ساختمان ها و فروشگاه های تجاری استفاده می شود در قسمت بالکن یا حیاط فروشگاه های بزرگ از این شیشه ها استفاده می شود امنیت ساختمان را چندین برابر می‌کند و در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

ویژگی های نمای شیشه ای

ویژگی های نمای شیشه ای

نمای شیشه ای ویژگی های بسیار زیادی دارد. افراد زیادی که به دنبال دکوراسیون مدرن هستند می توانند از نمای شیشه ای استفاده کنند نمای شیشه ای در چند سال اخیر استفاده بسیار زیادی از ان شده است. به دلیل اینکه در نقش و طرح و مدل و رنگ های مختلفی ساخته شده است و این شیشه ها نشکن هستند افراد زیادی تمایل به استفاده از آن دارد.

این نما امنیت بسیار بالایی دارد و در اکثر افرادی که کسب و کار های تجاری در آن رونق دارد ساختمان هایی با نمای شیشه ای مشاهده می ‌شود و این نما معمولا بر روی پشت بام ها و بالکن ها و تراس ها نصب می گردد، زیرا باعث می شود که زیبایی بنا و ساختمان های تجاری چندین برابر شود.

همچنین در برابر حوادث احتمالی از ساختمان محافظت به عمل می آورد و در مقابل نور خورشید بسیار مقاوم است و تغییر رنگ نمی دهد چهارچوب ‌های آن به هیچ عنوان فرسوده نمی شود و جنس مقاوم آن باعث شده است که به راحتی از آن ها استفاده کنید.

نمای ساختمان شیشه ای یکی از زیاترین و مدرن ترین نما های ساختمان استفاده میشود که چند سالی هست بیشتر برای نمای شرکت ها و ساختمان های اداری استفاده میشود.

یک پاسخ

  1. واقعا هنوز هم هستن از نمای شیشه ای برای ساختمان های مسکونی به عنوان نمای ساختمان استفاده کنن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *