نمای سنگ دور پنجره چیست؟

نمای سنگ دور پنجره

فهرست مطالب

نمای سنگ دور پنجره

متریال که در نمای هر ساختمان و نمای سنگ دور پنجره استفاده می شود.

به اقلیم آن منطقه بستگی دارد و همچنین این سبک دکوراسیون و سلیقه کارفرما هم در نحوه اجرا تأثیرگذار است یکی از مسائل بسیار پرکاربرد که در طراحی و اجرای نمای دور پنجره و درب ها از آن استفاده می شود سنگ است.

از انواع سنگ ها برای فضای بیرونی میتوان استفاده کرد و سنگ دور پنجره هم بسیار کاربرد دارد در ساختمان سازی همچنین در نمای ساختمان و قاب دور پنجره از سنگ های روی بسیار زیاد استفاده می شود این متریال ظاهر زیبا و لوکس به ساختمان می‌دهد.

اگر با نورپردازی انجام شود زیباتری خواهد داشت همچنین به طور ویژه نورپردازی در و پنجره زیبایی خاصی به نما می دهد در نمای هر ساختمان قسمت هستند اندازه کار اهمیت می باشند.

ظاهر نمای بیرونی را کاملاً تحت تاثیر قرار می دهند برای استفاده از سنگ دور پنجره موارد مهمی دخیل هستند که اطلاع داشتن از آن می تواند جلوی ساختمان را زیباتر کند نمای سنگ دور پنجره مهم ترین عامل در زیبا سازی شهر است.

وقتی کسی وارد جایی می شود اولین چیزی که چشمش را جذب می کند نمای ساختمان است این متن را تا انتها بخوانید تا با ویژگی ها ی مهم نما ها اشنا شوید.

سنگ دور پنجره برای نمای کلاسیک و رومی

نمای سنگ دور پنجره رومی و سبک

زمانی طراحی های نمای کلاسیک و روم ها را نگاه می کنید جزئیات زیادی در آن می بینید که باعث زیبا به نظر رسیدن یا هماهنگ بودن آن می شود.

استفاده از مجسمه ها و ستون ها برای سنگی در نمای رومی باعث شد که  بیشتر شود این نکته را باید در طراحی و اجرای سنگ در اطراف دور پنجره در نظر بگیرید که اگر از پنجره نیاز به تزیین یک طرح ساده برای آن در نظر داشته باشید.

نحوه اتصال سنگ به قاب ها که در اطراف پنجره هستند باید توجه شود تا مشکلات و جدا شدن و شکستگی و در پی نداشته باشند در نتیجه برای نگهداری و حفاظت توصیه می شود قاب سنگی و محکم دور پنجره و نصب شود.

یکی از سنگ های پرکاربرد ای که برای سنگ های نمای ساختمان استفاده می شود سنگ تراورتن است بافت متخلخل این سنگ ها نفوذ ملات را به آن آسان می کند.

در نتیجه مشکلات جداسازی شدن از سازه را به همراه نخواهد داشت از آنجا که وزن سنگ بالا است برای اجرا و نصب آن باید یکسری نکات ایمنی رعایت شود در نصب سنگ دور پنجره بستر و سنگ هر دو باید خشک باشد.

مدل های قاب سنگی دور پنجره

برای نمای سنگ دور پنجره درب های متنوع وجود دارد که بر اساس کارفرما و طراحی متفاوت خواهد بود کلاسیک دور پنجره و با نمای ساختمان تاثیرات مختلفی به جا می گذارد.

قاب ساده دور پنجره از جمله قاب هایی است که معمولاً با رویکرد و دوره پنجره به کار می‌شوند و گاهی به صورت دو لایه قرار می گیرند.

مدل دور پنجره نمای سنگ سادگی خوبی دارد و می‌تواند برای نمای که دارای تزئینات کمتری هستند استفاده شود در بعضی از نمادها پنجره به عنوان عنصر اصلی قرار می گیرد و تمرکز بهتری برای طراحی در اطراف پنجره ایجاد می‌کند.

ستون های نما به کناره های پنجره هدایت می‌شود و جلو به دیداری آن افزایش پیدا کند تعدادی از نمایندگان سنگی و رومی از مجسمه های یونی قریه طراحی و اجرا در نمایش استفاده می‌کند.

گاهی این مجسمه ها در طبقات بالا و در طبقه همکف دیده می‌شود و گاهی هم در تمام طبقات تکرار می‌شود و غیر از استفاده از عناصر ورودی ساختمان المان های برجسته و همچنین قاب های دور پنجره می‌تواند تأثیر شگفت انگیزی در فضا بگذارند.

به گونه‌ای که از دور هم نمای ساختمان جلوه خوبی داشته باشد در تعدادی از ساختمان ها برای امنیت و بالا بردن جلوه نما از نرده ها استفاده می کنند که حالت سنگی دارد دارند این رده ها به نوعی از طرحی برای دور پنجره تبدیل شده اند

انتخاب سنگ مناسب برای نمای ساختمان

نمای سنگ دور پنجره

از مصالح مختلفی برای ساختمان میتوان استفاده کرد و حتی این موارد در انتخاب نوع سنگ دخیل هستند و زمانی که می خواهید سنگی را برای نما انتخاب کنید باید آب و هوای منطقه کاربری ساختمان سلیقه کارفرما بودجه موجود در رنگ و طرح سنگ انتخابی نحوه اجرای آن بر اساس طرح نما حتماًپ دقت کنید حتما تا به امروز نما های سنگی مختلف و مجلل را دیده اید ستاره های سنگین به کار رفته در دور پنجره ها و در های ورودی نمای ساختمان نقطه اشتراکی همه در همه پروژه‌های ساختمانی هستند.

قیمت این سنگ ها و ابزار ها متفاوت است خیل عظیمی از ساختمان سازان را مجبور به حذف این سازه کرده است ولی باید در نظر داشته باشید که قاب های پنجره پیکره اصلی نمای ساختمان هستند.

نما ابزارهای پیش ساخته که در دور پنجره به کار گرفته می‌شوند می‌توان تا حدودی هزینه ها را کم کرد اجرای یک نمای خارجی زیبایی و چشم نوازی زیادی را برای آن سازه به ارمغان می آورد.

مهمترین دغدغه مالی و معماری را میتوان در نمای ساختمان دانست از گذشته تا به امروز علاوه بر اینکه در زیباسازی شهر و ساختمان بسیار مهم و موثر بود به منزله یکی از موارد محافظت ساختمان در برابر آلودگی ‌های صوتی به کار گرفته می‌شود.

تطبیق بافت ساختمان با منظری شهری از گردشگری های یک نمای پرطرفدار است نمای سنگی به جرئت جز پرطرفدار ترین و پر استفاده ترین نمادها در میان انبوه سازان معماران می باشد و علت آن را می‌توان بر زیبایی و شکوه آنها و همچنین دوام و پایداری شان دانست.

امروز هطراحی و اجرای زیباترین نمای ساخت ساختمان های سنگین باز شده از معماران را به رقابت بکشد در طراحی و ساخت جدیدترین نماهای سنگی خلاقیت در طرح نما و معمار و همچنین ذوق و سلیقه کارفرما بسیار تاثیرگذار است.

عوامل جغرافیایی و همچنین سهولت به دسترسی به برخی از سنگ های مربوطه از دیگر عوامل تاثیر گذار در پیدا کردن ساخت نمای سنگی هست سنگ کاری دور پنجره که به آنها به گفته می‌شود از ظاهر لوکس و منحصر به فرد به نمای بیرونی ساختمان می دهند.

در صورتی که آن را نورپردازی کنید و ظاهر ساز را شکیل تر می کند این سنگ ها که مورد استفاده قرار می گیرند بسیار متفاوت است و بستگی به سلیقه کارفرما و بودجه و شرایط متعدد دیگری دارد.

نمای ساختمان از مهمترین اعضای تعیین کننده ساختمان است و برای معرفی ارزش زیبایی آن را بالا آورد جاذبه بودن نمای ساختمان تاثیر بسیار زیادی در کل سازه دارد.

ارزش قیمتی آن سازه را بالا می برد از نماهای سنگی آجری سیمانی چوبی کامپوزیتی می توان برای نما ها استفاده کرد که بهترین و تاثیرگذارترین آن ها نماهای سنگی است.

که انواع مختلفی دارد و استفاده از رنگ های متفاوتی می توان آنها را ساخت نماهایی که جزئیات در آنها به کار گرفته شدن زیبایی نما را دو چندان می‌کند.

مثلا اگر در اطراف پنجره و قاب ها استفاده شده باشند و یا از یکسری مجسمه های سنگی در طبقات آن به کار گرفته شده باشد و همچنین نورپردازی خاصی دارد این ما به صورت زیر سازی انجام شود زیبایی نما چندین برابر می شود و چشم هر بیننده ای را به خود جذب میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *